تبلیغ صفحه خبر
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دسامبر 2025 - 14:29
کد خبر : 772

مطالبه از دستگاههای دولتی

کهزادی

مطالبه از دستگاه های اجرایی و خدمت رسان

مطالبه از دستگاه های اجرایی و خدمت رسان
اگر مدیری در دستگاه یا سازمانی عملکرد دارد لطفا اطلاع رسانی نماید.

 

⏪ اطلاعیه | مطالبه عمومی از دستگاه‌های خدمت‌رسان استان چهارمحال و بختیاری

⏪ پایگاه خبری نسیم شهرکرد با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عملکرد شما را رایگان منتشر و اطلاع رسانی می کند.

✍اگر دستگاهی معتقد است «عملکرد» دارد و مردم باید از آن مطلع شوند، انتظار می‌رود گزارش عملکرد خود را بر مبنای ماموریت و اهداف و تغییر ایجادشده ارائه کند، نه فهرستی از فعالیت‌ها

⏪گزارش عملکرد، فهرست فعالیت‌ها نیست؛ گزارش «تغییر ایجادشده» است.
عملکرد یک دستگاه اجرایی باید بر اساس زنجیره خدمت گزارش شود، نه بر مبنای تعداد جلسات، بازدیدها، دیدارها، تماس‌ها و مراسم‌ها و یا شرکت در نماز جماعت. این موارد در بهترین حالت ورودی (Input) یا فرآیند (Process) هستند، نه عملکرد.

⏪زنجیره خدمت؛ معیار ارزیابی واقعی

گزارش عملکرد باید به‌صورت شفاف و قابل فهم برای افکار عمومی پاسخ دهد:

1⃣مسئله چه بوده است؟
2⃣مداخله انجام‌شده چه تغییری ایجاد کرده است؟
3⃣شاخص‌های مرتبط قبل و بعد از مداخله در چه وضعیتی قرار دارند؟

⏪ تمرکز گزارش‌ها باید بر دو حلقه نهایی زنجیره خدمت باشد:
۱) پیامد (Outcome): تغییر کوتاه‌مدت و قابل اندازه‌گیری

۲) اثر (Impact): تغییر پایدار، معنادار و قابل اتکا در وضعیت جامعه هدف

⛔️آنچه «عملکرد» محسوب نمی‌شود:

در گزارش عملکرد نباید به‌عنوان دستاورد معرفی شود:
۱) برگزاری جلسه، همایش، جشن، آیین و مراسم و دیدار و کلیپ و امثالهم
۲) دیدار با مسئولان، نخبگان، معتمدین یا گروه‌ها
۳)تماس تلفنی، مکاتبه و بازدید میدانی مثلا از یک پروژه بدون خروجی قابل سنجش
۴) صدور دستور، وعده، تأکید و پیگیری‌های کلی

❎ این‌ها اقدام هستند، نه نتیجه.

❎معیار گزارش عملکرد قابل قبول

گزارش قابل دفاع آن است که نشان دهد در بازه‌های زمانی مثلا یک‌ماهه، فصلی، شش‌ماهه و یک‌ساله:

1⃣ دقیقاً کدام شاخص مشخص و قابل سنجش تغییر کرده است؛

2⃣ این تغییر به چه میزان بوده است؛
و آیا این تغییر به اثر پایدار منجر شده یا خیر.
سوال کلیدی گزارش عملکرد:
«در این بازه زمانی، دقیقاً کدام شاخص تغییر کرده و چرا؟»

⏪جمع‌بندی مطالبه عمومی

اگر پس از یک ماه، یک فصل، شش ماه یا یک سال شاخصی تغییر نکرده است، حتی اگر ده‌ها جلسه، بازدید و مراسم برگزار شده باشد، از نگاه مردم و کارشناسان:

عملکردی اتفاق نیفتاده است.

❎عملکرد واقعی یعنی:
«زندگی مردم چه اندازه بهتر شده است؟»
و پاسخ به این سؤال باید با عدد، شاخص و مقایسه قبل و بعد ارائه شود.

دستگاه‌های خدمت‌رسان استان چهارمحال و بختیاری که عملکرد خود را شفاف، مؤثر و قابل دفاع می‌دانند، می‌توانند پاسخ دهند و گزارش‌های مبتنی بر پیامد و اثر واقعی را در اختیار افکار عمومی قرار دهند. با این اقدام میتوانید به مردم امید و انگیزه بدهید که عملکردتان را قضاوت کنند.

نسیم از حروف اول کلمات: نگاشت، سلامت، یاور ؛ مردم گرفته شد. پایگاه خبری تحلیلی فرهنگی اجتماعی و سلامت http://nasimshahrekord.ir/
بازنشر پیام = گسترش دانایی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجوز